Entrevista a una Disenyadora de Moda

La persona d’aquesta entrevista no li ha importat fer la següent entrevista, però no volia que la es publiques el seu nom ni una foto seva.

De què treballa vostè?

Dissenyadora de moda

Quants anys porta treballant d’això?

Tota la meva vida, des que vaig acabar la carrera universitària. Precisament vaig estudiar això.

En la seva feina hi ha més homes o més dones?

La veritat es que hi ha de tot, tant homes com dones.

Que n’opina dels homes que treballen d’això?

Hi ha dissenyadors de moda molt importants i que són molt bons, al igual que dones. Conec a homes amb molt més gust que dones, i parlo de gusta tant de col·leccions per a dones com de col·leccions per homes o per nens. Crec que no varia com treballar una persona per ser home o dona sinó per la seva classe i bon gusta, més en aquesta feina.

 

Vostè creu que existeix algun tipus de sexisme laboral en la seva feina?

Ara per ara, no ho crec pas. Com a mínim dintre del món de la moda no, se que fora si que hi ha prejudicis sobre els homes que treballen d’això ja que molts d’ells son homosexuals. Però sexisme en termes de diners, prestigi, etc, no ho crec. Un home no cobra menys que una dona ni a la inversa. En el món de la moda tot funciona segons el prestigi. Suposo que anys enrere si que devia existir, però ara per ara no que jo sàpiga.

Què n’opina del sexisme laboral?

Crec que és algo que està millorant amb els anys, però que tot i així encara està present. Crec que les dones encara estan infravalorades, però també haig de dir que me trobat a dones que s’han aprofitat de certes avantatges i que no són professionals.

Ens podria explicar més això?

Bueno jo quan vaig tenir al meu fill vaig treballar fins el dia abans de donar a llum i vaig començar a treballar tan ràpid com vaig poder, no em vaig esperar els 3 mesos que tenia, tot i que hauria seguit cobrant igualment. M’he trobat amb casos de dones que marxen abans d’hora només perquè saben que poden i continuaran treballant, això ho trobo una falta de professionalitat. M’he trobat amb casos de dones que de sobte et diuen que volen allargar aquests 3 mesos perquè volen passar més temps amb el seu fill/a (evidentment sense cobrar, passat els 3 mesos). Es totalment comprensible, però com a professional també has de tenir les teves responsabilitats. No es pot deixar penjada a una empresa que es busquin la vida amb una substituta i després tornar com si no hagués passat res. Suposo que això també té molt a veure amb el fet de si gaudeixes o no de la teva feina. Des del meu punt de vista això també es una mentalitat molt espanyola, ja que la gent es molt vaga i aprofita qualsevol oportunitat per escaquejar-se.

 

Molt bé, dons moltíssimes gràcies per la seva atenció.

De res! A vosaltres. 

Redactat per la Claris Carrasco

 

Responder

